Modernisert kulturidentitet
Visuell profil
Visuell profil
Fortidsminneforeningen arbeider med bevaring av verneverdige fortidsminner og kulturminner, og jobber også med å skape en forståelse for verdien av disse gjennom publikasjoner, priser, og annet.
Fortidsminneforeningen ønsket å bytte ut løven i deres logosymbol til en figur som bedre representerer deres formål og fokus. Det nye designet gir Fortidsminneforeningen et mer passende utseende, samtidig som det opprettholder deres arv og identitet.
På grunn av mengden lokallag og avdelinger som er en del av Fortidsminneforeningen, ender de opp med å trenge mange forskjellige logo-filer. For å forenkle merkevareprofilen deres gjorde vi et enkelt redesign av selve logoen og logo-systemet deres, som gjorde at de nå kun trenger en fjerdedel så mange logo-filer som de hadde hatt tidligere.
Tidligere lagde vi også ett vellfungerende system for å håndtere deres merkevareprofil på nett, med maler, tydelig definerte regelverk og organisert innhold slik at det er lett å finne det en leter etter.