Supplerende profil

«Ta over», en visuell Identitet for ungdommens Eidsvoll 1814

samarbeid med Eidsvoll 1814, skapte Miksmaster en dynamisk og ungdommelig under-profil som gjorde det mulig for unge å ta styringen over museets visuelle uttrykk i 2017.
Kategori

Visuell profil

Strategisk design

Kunde
Eidsvoll 1814
Når
2017

I forkant av stortingsvalget 2017 tok 70 ungdommer fra Eidsvoll videregående skole over drift og underholdning på Eidsvoll 1814. Delt opp i ulike grupper skal de samarbeide om å bringe nytt ungt liv i museet. Prosjektet har som formål å inspirere alle til å stemme ved valg.

Målsettingen for det grafiske uttrykket var å lage en underordnet profil for Eidsvoll 1814 som er ungdommelig, tydelig og justerbar slik at ungdommen selv kunne overta og endre slik at utrykket kunne varieres fra år til år.

«Ta over»-logen på oransje

Logovarianter

Logoen er utviklet for å være lett gjenkjennelig - samtidig som den skal kunne oppfattes som unik i ulike sammenhenger. Bruken av logo som sjablong, gir en rekke unike muligheter til å bruke bilder, mønstre og animasjoner. De ulike fargekombinasjonene kan markere ulike årstall.

«Ta over»-logen i sort
«Ta over»-logen i sort, med tekst under
«Ta over»-logen i sort, med stor tekst under
«Ta over»-logen i striper
«Ta over»-logen med mønster av blomstene i bokstavene

Kommunikasjons-materiell

Ungdommer fra Eidsvoll VGS overtok noen dager i september 2017 og preget museet med egenproduserte utstillinger, plakater, debatter, omvisninger osv.

Eksempler på postere som markedsmateriell for «Ta over»-konseptet
Bilde av en «Ta over»-poster på en bussholdeplass

Kommunikasjons-materiell

Ungdommer fra Eidsvoll VGS overtok noen dager i september 2017 og preget museet med egenproduserte utstillinger, plakater, debatter, omvisninger osv.

Eksempler på hvordan «Ta over»-profilen kan benyttes i sosiale medier